e-Twinning w klasie IVa - podsumowanie

Projekt e-Twinning zatytułowany “Jak budować dobre relacje?” został zrealizowany w I półroczu w klasie IVa w ramach lekcji języka angielskiego. Uczniowie po raz pierwszy mieli możliwość podjęcia współpracy z uczniami z innych szkół w Polsce w formie on-line.

Karty motywacyjne dla uczniów z Kłodzka

Udział w tym przedsięwzięciu był też okazją do tego, aby rozpoczynający w naszej szkole uczniowie płynnie wdrożyli się w naszą szkolną „wirtualną rzeczywistość”– dzieci już na początku września poznały szkolną platformę GSuite dla edukacji, e-podręcznik do języka angielskiego i platformę eDesk. Następnie, uczniowie rozwijali swoje kompetencje cyfrowe biorąc udział w projekcie e-Twinningowym.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć, na których widać zaangażowanie uczniów klasy IVa w pracę i realizację kolejnych działań ujętych w projekcie „Jak budować dobre relacje” oraz krótką relację z tego co udało się zrobić.

DZIAŁANIE I – KONKURS NA LOGO PROJEKTU

To pierwsze działanie miało na celu wprowadzenie dzieci w projekt, zapoznanie z jego celami, rozbudzenie wśród uczniów zainteresowania nowymi technologiami, nowymi narzędziami takimi jak CANVA i rozwijaniem kompetencji językowych. Uczniowie mieli okazję pracować przy tym działaniu indywidulanie i zespołowo. Współpraca przyniosła doskonałe rezultaty, powstały świetne plakaty promujące projekt.

Maja Józwik_I miejsce w Konkursie na logo projektu.

 

DZIAŁANIE II – TWORZYMY SWOJE AVATARY

Drugie działanie okazało się świetną zabawą dla całej grupy. Uczniowie, wykorzystując darmowe narzędzie do tworzenia avatarów, przygotowali swój avatar. Podobnie uczniowie pozostałych 23 szkół, które brały udział w projekcie. Walorem aplikacji jest na pewno to, że nie jest przetłumaczona na język polski. Zatem, w trakcie zabawy uczniowie utrwalali sobie angielskie słówka z tematu "wygląd zewnętrzny".

 

nauczyciel

 

DZIAŁANIE III – PRZYGOTOWANIE ŚWIĄTECZNYCH KART MOTYWACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z KŁODZKA

Karty motywacyjne, które przygotowywaliśmy miały pomóc nam w zrozumieniu, tego jak ważne jest wsparcie i pozytywna motywacja. Rozmawialiśmy i dyskutowaliśmy na ten temat, a następnie każdy uczeń przygotował swoją kartkę motywacyjną dla kolegi/koleżanki ze szkoły podstawowej w Kłodzku. Na naszych kartkach pojawiły się takie oto hasła motywacyjne:

  • Tak trzymaj! - Konrad
  • Gratulacje! Jesteś pomysłowy! - Janek
  • Masz do tego głowę! - Oliwier
  • O to chodziło! - Klara
  • Jesteś silniejszy niż myślisz - Maja J.
  • Jesteś fantastyczny! - Lenka
  • Idealnie! - Alicja
  • Nigdy się nie poddawaj! - Matylda
  • Oby tak dalej! - Hania
  • Zawsze wierz w siebie! - Maja G
  • Super! Wiedziałem, że Ci się uda! - Weronika
  • Z dnia na dzień robisz się coraz lepszy! – Kasia

 

Mamy nadzieję, że uczniowie ze SP w Kłodzku będą zadowoleni i pozytywnie zmotywowani po otrzymaniu naszych prac ?

 

Karty Motywacyjne dla uczniów z Kłodzka.

 

DZIAŁANIE IV – KALENDARZ PEŁEN EMOCJI

To działanie miało na celu opisanie tygodnia, który był bogaty w różne działania uczniów. Wybraliśmy jeden tydzień listopada, w którym uczniowie IVa wzięli udział w Cecyliadzie, rozwijali kompetencje cyfrowe i mieli okazję przebrać się za swoje ulubione postaci z bajki. Szczegóły poniżej:

Kalendarz pełen emocji

 

Mam nadzieję, że nasze pierwsze kroki w projekcie e-Twinning będą początkiem nawiązania kolejnych relacji i realizacji projektu - międzynarodowego.

Agnieszka Filipowicz - koordynator projektu