LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Przygotowanie do egzaminu ‘B2 First’
Cel główny:
rozwijanie zasobu słownictwa i struktur językowych na poziomie B2
Cele szczegółowe:
- wskazanie różnego rodzaju zadań obowiązujących na egzaminie
- rozszerzenie treści przerabianych podręczników o zagadnienia z zakresu egzaminu B2 First
- doskonalenie umiejętności językowych do lepszej interpretacji tekstów słuchanych i czytanych;
- doskonalenie wypowiedzi ustnych i pisemnych o konstrukcje poznane w ramach innowacji;
- zwiększanie motywacji do nauki języka angielskiego.
Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
- usprawnią cztery umiejętności językowe (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie);
- poznają różnorodne rodzaje struktur gramatycznych wzbogacających wypowiedzi ustne i pisemne;
- rozszerzą swoją znajomość słownictwa z zakresu wybranych bloków tematycznych;
- nauczą się odpowiedzialności za własną naukę;
- nabiorą pewności siebie i satysfakcji z efektów swojej pracy.
SZKOŁA PODSTAWOWA
Innowacja w klasie II SSP: „Elementy edukacji przyrodniczej i matematycznej na lekcjach języka angielskiego.”
Cel główny:
rozwijanie umiejętności językowych i zasobu słownictwa przez uczniów służące praktycznemu wykorzystaniu poznanego materiału
Cele szczegółowe:
- zapoznanie uczniów ze słownictwem z zakresu przyrody i matematyki, w szczególności z zakresu podstawy programowej nauczania zintegrowanego;
- rozszerzenie materiału leksykalnego z zakresu środowiska i matematyki nie uwzględnionego w podstawie programowej nauczania języka angielskiego w klasach I - III;
- doskonalenie umiejętności językowych - słuchania i czytania z użyciem ilustracji, wspieranie naturalnej nauki języka angielskiego;
- zachęcanie do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych z użyciem poznanego słownictwa;
- uatrakcyjnienie nauki i zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego.
Korzyści
Uczniowie:
- usprawnią cztery umiejętności językowe (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie);
- rozszerzą swoją znajomość słownictwa z zakresu edukacji przyrodniczej i matematycznej;
- zdobędą wiedzę w sposób kreatywny, przez co bardziej angażują się w proces uczenia się i w efekcie lepiej przyswajają wiedzę;
- wykorzystają różnorodne możliwości zdobywania wiedzy (materiał audiowizualny: filmy edukacyjne, pokazy doświadczeń itp., książeczki edukacyjne, materiały rozszerzające uwzględnione w podręczniku;
- nauczą się odpowiedzialności za własną naukę;
- praktycznie wykorzystają nabytą wiedzę w trakcie eksperymentów, projektów i prezentacji;
- nabiorą pewności siebie i satysfakcji z efektów swojej pracy, co w przyszłości powinno zapobiec blokadzie w porozumiewaniu się w języku angielskim.
Opracowanie: Ewa Wiśniewska - nauczycielka języka angielskiego