Dzień liczby Pi (π) jest obchodzony każdego roku 14 marca. To prawdziwe święto poświęcone słynnej matematycznej stałej, która jest podstawą wielu ważnych obliczeń i ma zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i technologii.
Dzień Liczby Pi jest obchodzony na całym świecie przez matematyków, nauczycieli, uczniów i pasjonatów matematyki. Wiele organizacji, szkół i uniwersytetów organizuje w tym dniu konkursy, wykłady, pokazy i inne wydarzenia, które mają pomóc ludziom zrozumieć i docenić wartość liczby π. Wydarzenia te są doskonałą okazją do uczczenia historii i tradycji matematyki oraz do wsparcia dalszego rozwoju w tej dziedzinie.
Urodziny Ludolfiny klasy V i VI obchodziły bijąc rekord klasy w zapamiętaniu jak największej liczby cyfr w rozwinięciu dziesiętnym liczby Pi. Przy okazji uczniowie powtórzyli metody uczenia się i zapamiętywania. Po pierwsze motywacja. Po drugie koncentracja. Po trzecie wewnętrzny luz.
Patrzyliśmy, słuchaliśmy, powtarzaliśmy, pisaliśmy. Dodatkowo ćwiczyliśmy z telefonem, korzystając z bezpłatnej aplikacji Pi Trainer. Aplikacja dodatkowo motywuje obrazując nasze postępy w ilości zapamiętanych cyfr liczby Pi jak i szybkości ich podawania.
Uczniowie w ciągu jednej godziny wielokrotnie poprawiali swoje rekordy. Frajdę sprawiała im również późniejsza rywalizacja z koleżankami i kolegami. Pierwsze próby najczęściej były rzędu 4 - 10 cyfr.
Najlepsze wyniki w klasie VI: Paweł - 69 , Wiktor - 50, Zosia - 49.
Najlepsze wyniki w klasie V: Konrad - 92, Jakub - 80, Maja G - 80, Oliwier - 79.
Tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Dnia Matematyki przyświecało hasło „Zainwestuj w matematykę”.
Uczniowie klas ósmych poznali pojęcia dotyczące rynku finansowego i rozwijali krytyczne myślenie rozwiązując zadania zamieszczone w prezentacji przygotowanej przez Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve. Ósmoklasiści weszli w rolę akcjonariuszy na giełdzie obliczając dywidendy, inwestycje, odczytując informacje przedstawione w postaci diagramów, wykresów giełdowych i analizując indeksy giełdowe, co stanowiło doskonałą powtórkę przed zbliżającym się egzaminem ósmoklasisty.
Czwartoklasiści utrwalali wiadomości o ułamkach zwykłych m. in. umiejętność skracania i rozszerzania ułamków zwykłych układając matematyczne domino.
Dla uczniów klas 4 – 8 w czasie przerw międzylekcyjnych przygotowaliśmy matematyczne rozgrywki, do których uczniowie przystępowali indywidualnie lub grupowo. Młodzież chętnie rozwiązywała Sudoku, ćwiczyła działania na liczbach całkowitych, procentach, wyrażeniach algebraicznych a także własności figur płaskich oraz rozwiązywała różne łamigłówki.
Uczniowie klas siódmych zagościli także na zajęciach w klasie III, chcąc zachęcić młodsze koleżanki i kolegów do ćwiczenia logicznego myślenia i przeprowadzili warsztaty z rozwiązywania Sudoku.
Podsumowując, zabawa była wyśmienita, a uczniowie okazali się nie tylko głodni wiedzy, ale także słodkości, które stanowiły nagrody za prawidłowe rozwiązanie zadań. 😊
Poniżej przedstawiamy fotorelację z tego wydarzenia.